
U ugodnom prostoru Oaze Joyful Kitchen u Zagrebu, dana 17. i 18. 10. 2024. održan je seminar o profesionalnom usmjeravanju za psihologe i pedagoge u osnovnim školama. Organizator seminara je Euroguidance centar Hrvatska – europska inicijativa koja djeluje u okviru Agencije za mobilnost i programe Europske unije u suradnji sa stručnjacima s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Institutom Ivo Pilar i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje. Euroguidance seminari su prepoznati po kvaliteti i praktičnoj primjeni metoda interaktivnog rada stručnih suradnika s učenicima, roditeljima i nastavnicima. Kako CISOK centar ima neupitnu povezanost s temom seminara, rado smo se odazvali pozivu na usavršavanje.
Prvi dan su o profesionalnom usmjeravanju govorile prof. dr. sc. Darja Maslić Seršić i izv. prof. dr. sc. Maja Parmač Kovačić s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Glavni cilj profesionalnog usmjeravanja je odabir zanimanja koje će učenicima odgovarati po njihovim obilježjima, u kojem će biti uspješni i koje će ih činiti zadovoljnima. Aktivnost koja se najčešće povezuje s profesionalnim usmjeravanjem je savjetodavni intervju. U okviru savjetodavnog intervjua savjetnik nastoji integrirati informacije o karakteristikama učenika i svijetu rada te pomoći učeniku u donošenju adekvatne karijerne odluke. U okviru ove radionice polaznici su dobili osnovna teorijska znanja o savjetodavnom intervjuu (teorijski pristupi, oblici i postupak provođenja). Osim toga, polaznici su dobili i praktična znanja o samom postupku provođenja savjetodavnog intervjua kroz aktivnost igranja uloga na različitim primjerima učenika. Stečena znanja pomoći će osnovnoškolskim savjetnicima u pripremi učenika za odabir odgovarajuće srednje škole. Cilj radionice prof. dr. sc. Darje Maslić Seršić je upoznati polaznike s elementima i tehnikom izrade karijernog plana te njegovom svrhom u poticanju karijerne zrelosti srednjoškolaca. Radionica je ostvarena kao interaktivni vodič za kreiranje karijernog plana - otkrivanje vrijednosti i potreba koje učenik želi ostvariti kroz buduću radnu ulogu, stvaranje dugoročne profesionalne vizije te njenu razradu kroz srednjoročne i kratkoročne ciljeve. Posebna pažnja bila je posvećena motivacijskim, kognitivnim i socijalnim preprekama na koje učenici nailaze u osmišljavanju vlastitog karijernog puta te individualnim i grupnim tehnikama podrške.
Drugi dan seminara spomenutu temu obradili su dr. sc. Toni Babarović i dr. sc. Iva Šverko s Instituta društvenih znanosti „Ivo Pilar“. U radu s učenicima osnovnoškolske dobi važno je na vrijeme raditi na upoznavanju njihovih interesa i vrijednosti kako bi se oni mogli usmjeriti prema školama i zanimanjima koja će ih zanimati i profesionalno ispunjavati. Učenici osnovne škole u procesu odrastanja razvijaju i svoju profesionalnu zrelost, stječu sliku o svojim preferencijama i sposobnostima te počinju izgrađivati svoj profesionalni identitet. Prikazane su ključne teorije profesionalnog razvoja te predstavljeni dostupni online alati i radionice koji mogu pomoći boljem donošenju profesionalnih odluka. Na kraju drugog dana seminara u ulozi predavača bila je i Barbara Dejanović, rukovoditeljica Odsjeka za profesionalno usmjeravanje u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje, PU Karlovac, koja je predstavila ulogu HZZ-a i CISOK centara u profesionalnom usmjeravanju učenika osnovnih škola. Ponosni smo na našu kolegicu iz Područnog ureda Karlovac koja je svojim primjerima iz prakse motivirala i potaknula sudionike da više vremena provedu poticanju profesionalnog razvoja svojih učenika kako bi što uspješnije odabrali i ostvarili svoj profesionalni životni put.
Raspored radionica možete pronaći ovdje.
